top of page
Marián Hrčka

Vedeli ste, že prvý dojem môže trvať večne ? V LA NOTA sa špecializujeme na strategické používanie vôní na konkrétnych miestach kontaktu so zákazníkmi s cieľom ovplyvniť ich správanie

Updated: Sep 15

Cieľom aróma marketingu je prostredníctvom správne zvolených aróm a vôní vyvolať na nevedomej úrovni požadovanú emocionálnu odozvu a pozitívnu asociáciu – či už so značkou alebo konkrétnym produktom. Príjemná atmosféra v predajni alebo na pracovisku, resp. verejnom priestore, môže vplyvom vhodne zvolenej arómy zásadným spôsobom ovplyvniť celkové vnímanie ľudí, čo sa v konečnom dôsledku prejaví aj na ekonomických výsledkoch. V skutočnosti 75 % všetkých emócií, ktoré sa každý deň vyvolajú, je spôsobených čuchom, a preto je 100-krát pravdepodobnejšie, že si zapamätáme niečo, čo cítime, než niečo, čo vidíme, počujeme alebo sa toho dotýkame. Ďalší marketingový výskum vôní ukazuje, že po vystavení sa príjemným vôňam dochádza k zlepšeniu nálady až o 40%.


LANOTA.sk aroma marketing


V LA NOTA rozumieme, že pri kontakte so zákazníkom je dôležitý nielen prvý dojem, ale aj ten posledný, ktorý je dlhotrvajúci. Použitie tej správnej vône výrazne podporuje vznik prostredia, kde sa zákazníci cítia uvoľnení, pohodlne, no zároveň plní energie a elánu, čo dokazujú aj viaceré výskumy. V takýchto priestoroch ľudia jednoduchšie, priam prirodzene, prijímajú nákupné rozhodnutia.


Výhody originálneho aróma marketingu LA NOTA:


  1. Budovanie hodnoty:

    Zákazníci budú s väčšou pravdepodobnosťou vnímať voňavé priestory ako kvalitnejšie a luxusnejšie. Napríklad štúdia spoločnosti Nike ukázala, že marketing vôní pozitívne ovplyvnil zvýšený dopyt po teniskách až u 84 % subjektov a títo zákazníci boli ochotní zaplatiť za produkty v prostredí, ktoré využívalo aróma marketing o 10 - 20 % častejšie.


  2. Predĺženie času návštevy v prevádzke

    Zákazníci majú tendenciu zostať na miestach s použitím aróma marketingu dlhšie, v priemere aspoň o 15 minút. Marketingový výskum vôní ukázal, že zákazníci zvýšili skutočný čas nakupovania o 26 % a navštívili trikrát viac kategórií výrobkov, keď boli vystavení správnym vôňam. Ďalšia štúdia v kasíne preukázala až 45 % nárast tržieb z hracích automatov v priestoroch s vôňou a 40 % nárast času pobytu v porovnaní s priestormi bez vône.


  3. Propagujte tému alebo produkt

    Vôňa môže dodať charakter prostrediu alebo vašej alebo propagovať produkt. Napríklad originálny aróma marketing LA NOTA mení pravidlá hry pre predajcov automobilov, autosalóny aj autoservisy, pričom zohráva kľúčovú úlohu pri vytváraní a posilňovaní identity vašej značky. Výberom správnej vône pre vaše prostredie môžete zlepšiť zážitok zákazníkov a ponúknuť im zmyslovú cestu, ktorá prehĺbi ich emocionálne spojenie s vašou značkou.


0 views0 comments

Comments


bottom of page