top of page
image 97 (1).jpg

LANOTA

Vôňa ako dokonalý nástroj neuromarketingu

​Čo je aroma marketing?

Aroma marketing je strategické využitie vône s cieľom ovplyvniť správanie zákazníka.

Minimalist-Bowl-with-Blossom.jpg

Čo dokáže vôňa? Vôňa dokáže zmeniť vnímanie značky a prehĺbiť vaše spojenie so zákazníkom. Aroma marketing je ďaleko silnejší nástroj, ako by ste čakali, pretože priamo ovplyvňuje to, ako sa zákazník cíti a nepriamo, čo si myslí.

Prečo využívajú luxusné, veľké a úspešné značky aroma marketing?

Úspešné značky spája niekoľko princípov, ktoré majú spoločné. Jedným z nich je určite to, že sa odlíšili od konkurencie, spravili niečo inak a zo svojho produktu či služby spravili ZÁŽITOK. Originálny aroma marketing vie sprostredkovať presne tento efekt, pretože zážitok sa odohráva na emocionálnej úrovni, mimo logiky - a je to práve vôňa, ktorá obchádza logické centrá a spúšťa alebo vytvára rôzne emócie.  Úspešné značky používajú aroma marketing pretože:

zvyšuje zapamätateľnosť značky

zlepšuje duševnú pohodu zákazníkov aj personálu

naväzuje hlbšie puto s produktom, službou či zákazníkom

zlepšuje image brandu

zvyšuje čas strávený v obchode

zvyšuje obľúbenosť a tendenciu zákazníka k návratu

zvyšuje mieru impulzívnych nákupov

Vplyv aroma marketingu je overený praxou mnohých značiek.

Aké sú výhody aroma marketingu pre firmy a značky v podaní LA NOTA?

Product Box

Posilnite identitu vašej značky alebo priestoru

Aroma marketing vytvára jedinečnú vôňu, ktorá je spojená so značkou, čo zaisťuje silnú a rozpoznateľnú identitu značky. Vôňu si dokáže človek zapamätať prakticky na celý život, narozdiel od vizuálnych či sluchových vnemov.

Passing Credit Card

Zvýšte predaj

Príjemné vône môžu pozitívne ovplyvniť nákupné správanie, čo vedie k vyšším predajom a obratu. Toto tvrdenie preukuázali niektoré štúdie, ale najmä prax.

Spojte sa zo zákazníkom

Vône sú úzko späté s emóciami a spomienkami, čo pomáha vytvárať silné citové väzby so zákazníkmi. Silná citová väzba so zákazníkom má za následok jeho neustály návrat do vašeho obchodu a teda jeho lojálnosť.

Fancy Store
Vôňa je priama cesta do podvedomia zákazníka

Vôňa priamo ovplyvňuje to, ako sa zákazník cíti a teda nepriamo to, čo si myslí.

la_nota_vona_na_mieru.jpg

Vôňa ušitá na mieru sa môže stať neoddeliteľnou súčasťou identity vašej značky, ktorá dodá vášmu obchodnému priestoru jedinečný charakter. Táto charakteristická vôňa môže na zákazníkov zanechať nezmazateľný dojem a prispieť k silnému putu k značke. To je obzvlášť efektívne v prípade značiek, ktoré kladú veľký dôraz na zákaznícku skúsenosť, ako sú maloobchod, pohostinstvo a luxusné značky. V zásade však neexistuje priestor, ktorý by nevedel benefitovať z aroma marketingu.

Spoločnosti, značky aj vaša konkurencia neustále hľadajú jedinečný „faktor X“, ktorý ich odlíši ich ponuku, produktov či služieb iných a dá im konkurenčnú výhodu. V tomto môže aroma marketing zohrať prekvapivo silnú úlohu.

Vedeckými štúdiami dokázané účinky aroma marketingu

Výskum ukázal, že vôňu si dokáže človek vybaviť s vysokou presnosťou aj po veľmi dlhom čase narozdiel od vizuálneho vnemu. Podľa oficiálnych výskumov, tam kde to vonia:

2x

viac času strávia zákazníci vo voňavých ako v nevoňavých priestoroch. (Galeries Lafayette, Scent search)

95%

nákupných rozhodnutí robíme podvedome, čiže na základe emócií. Vôňa priamo vplýva na emočné rozpoloženie zákazníka. (Prof. Zaltman, 2003)

80%

zákazníkov je ochotných zaplatiť viac za služby alebo produkty pokiaľ je prítomná vôňa. (HIRSCH (1999) - Smell & Taste Treatment and Reasearch Foundation)

33%

nárast tržieb keď bola v obchode aplikovaná vôňa.
(M. Lindstrom 2010, Brand Sense)

LA_NOTA_aroma_marketing_2_lanota.jpeg

Správne zvolená vôňa slúži ako neviditeľný, ale vnímateľný prvok, ktorý môže výrazne ovplyvniť spôsob, akým je váš biznis, priestor alebo značka vnímaná či prežívaná. Navyše, správne nastavený aroma marketing môže tiež prispieť k pohode a produktivite vašich zamestnancov. Výskum vôní ukázal, že niektoré vône môžu zlepšiť náladu, znížiť stres a zvýšiť koncentráciu. Vnesením príjemnej a stimulujúcej vône do pracovného prostredia môžete vytvoriť pozitívnejšiu a produktívnejšiu pracovnú atmosféru.

V ČOM SA LÍŠIME

Čo získate našimi riešeniami? 

lnt_vyhdody.png

Čo o nás hovoria naši zákazníci?

Recenzie z Google profilu

Group 141.png
Priestory nášho hotela sme osviežili novou vôňou počas tohto leta. Výber vhodnej vône nebol jednoduchý, nakoľko nám bola  predstavená tak široká škála vôní, že sme si nakoniec radi nechali poradiť. Po úvodnom nastavení intenzity vône už ďalšie zmeny neboli potrebné. Ovládanie dávkovača je jednoduché, prostredníctvom mobilnej aplikácie. A čo je najdôležitejšie, naši zákazníci na túto novinku reagujú pozitívne. Sme radi, že sme špecifickou vôňou nášho hotela pomohli vyzdvihnúť jeho výnimočný charakter. Spoločnosť LA NOTA vrelo odporúčam.

Adriana Hurová

riaditeľka hotela BANKOV

Group 141.png
Vďaka inštalácii difuzéra od LA NOTA do hlavnej časti coworkingu BASE4WORK, získal priestor ešte väčšiu unikátnosť a najmä signifikantnosť. Klienti reagujú veľmi pozitívne nie len na vôňu, ale i na luxusný dizajn. Komentár od jedného nášho stáleho klienta hovorí za všetko „vôňa je s priestorom tak spojená, že si už ani neviem predstaviť že by tu nebola, alebo bola iná“ Určite odporúčame do každého priestoru, ktorý chce pre svojich klientov urobiť „o niečo viac“.

Alena Maťková

BASE cowork manager

LANOTA

Vôňa, váš najsilnejší marketingový nástroj

Spoľahnite sa naše profesionálne a originálne riešenia. Jedna miestnosť, viac miestnonstí alebo veľký showroom? Nič nie je problém.

Inovatívna neutralizácia nepríjemných pachov VernovaPure®

Je aroma marketing skutočne efektívny?

Áno, ak priestor vonia tým správnym spôsobom, vytvárate u zákazníkov dobrý dojem a dobrý pocit - ten si potom zákazník spojí s vašou značkou či priestorom. Výskum ukázal, že používanie vôní môže zlepšiť mnohé aspekty - v niektorých prípadoch sa jedná o dramatické výsledky. Zopár zaujímavých neurofaktov:

čuch je najcitlivejším zmyslom

čuch je najviac prepojený s pamäťou

čuch okamžite vytvára trvalú spomienku

spomienka na základe vône môže pretrvať celý život

príjemná vôňa zlepšuje náladu

vône  účinne znižujú stres a nepohodu

Neuroveda a aroma marketing

Najviac podceňovaný zmysel, náš čuch a emócie sú neoddeliteľne spojené vďaka jedinečnej ceste, ktorú molekuly vône prechádzajú v našom mozgu. Keď vdychujeme vôňu, tieto molekuly sa dostanú priamo do limbického systému, nášho centra kontroly emócií.

Na rozdiel od iných zmyslov má čuch priamu linku k emocionálnym a pamäťovým centrám mozgu.

Amygdala, súčasť tohto systému, hrá ústrednú úlohu pri spájaní vôní so špecifickými emóciami a spomienkami. Výsledkom je, že vône môžu vyvolať silné emocionálne reakcie a preniesť nás späť do dávno zabudnutých momentov s úžasnou jasnosťou. Či už je to vôňa čerstvo upečeného chleba alebo pokosenej trávy, ktorá vyvoláva spomienky na dom starej mamy, alebo vôňa levandule navodzujúca upokojujúce pocity, vône môžu byť veľmi silné a emotívne.

milad-fakurian-58Z17lnVS4U-unsplash.jpg

Často kladené otázky

  • Aroma marketing je strategické využitie vône s cielom ovplyvniť správanie zákazníka.

     

    Keďže správanie zákazníka je prakticky vždy emocionálne (95%) a veda dokázala, že na emócie zasa vplývajú vône (75%) - je práve vôňa tým najlepším marketingovým nástrojom, ktorý ovplyvňuje konanie zákazníkov. 

  • Najviac podceňovaný zmysel, náš čuch a emócie, sú neoddeliteľne spojené vďaka jedinečnej ceste, ktorú molekuly vône prechádzajú v našom mozgu. Keď vdychujeme vôňu, tieto molekuly sa dostanú priamo do limbického systému, nášho centra kontroly emócií.

    ​ 

    Na rozdiel od iných zmyslov má čuch priamu linku k emocionálnym a pamäťovým centrám mozgu.

    ​ 

    Amygdala, súčasť tohto systému, hrá ústrednú úlohu pri spájaní vôní so špecifickými emóciami a spomienkami. Výsledkom je, že vône môžu vyvolať silné emocionálne reakcie a preniesť nás späť do dávno zabudnutých momentov s úžasnou jasnosťou. Či už je to vôňa čerstvo upečeného chleba, ktorá vyvoláva spomienky na dom starej mamy, alebo vôňa levandule navodzujúca upokojujúce pocity, vône môžu byť veľmi silné a emotívne.

    V porovnaní s inými zmyslami má podceňovaný čuch osobitný vplyv na naše emocionálne životy a pohodu. Stručne povedané, vôňa je oveľa viac ako len zmyslový zážitok; je to hlboká emocionálna cesta.

  • Ak priestor vonia tým správnym spôsobom, vytvárate u zákazníkov dobrý dojem a dobrý pocit. Výskum ukázal, že používanie vôní môže zlepšiť mnohé aspekty - v niektorých prípadoch sa jedná o dramatické výsledky. 

    • zlepšite duševnú pohodu zákazníkov aj personálu

    • zvýšte zapamätateľnosť značky

    • naviažte hlbšie puto s produktom, službou či zákazníkom

    • zlepšite image brandu

    • zvýšte čas strávený v obchode

    • zvýšte obľúbenosť a tendenciu zákazníka k návratu

    • zvýšte mieru impulzívnych nákupov

  • Neexistuje univerzálna odpoveď. Ideálna vôňa sa líši v závislosti od produktu, služby a kontextu. Napríklad v kaviarni to môže byť vôňa kávy či pečiva. V zábavnom parku pre deti môže zasa sladká vôňa zvýšiť predaj občerstvenia.

    Je nevyhnutné, aby zvolená vôňa doplnila značku a ponúkané produkty - musí korešpondovať s celým brandom. Spolupráca s LA NOTA môže pomôcť prispôsobiť vônu na mieru vašej firme. Kontaktujte nás pre výber správnej vône.

  • Proustov efekt nesie meno známeho francúzskeho spisovateľa, Marcela Prousta. Odkazuje na fenomén, kedy určité vône, chute alebo zvuky môžu vyvolať spontánne spomienky z našej minulosti. Takéto spomienky nás môžu náhle a veľmi intenzívne preniesť späť do minulosti a vybaviť si pocity, miesta či okamžiky, na ktoré sme už dávno zabudli.

     

    Efekt je pomenovaný podľa známej scény zo spisovateľovho románu Hľadanie strateného času, kedy chuť madeleinského koláča, namáčaného do čaju, vracia rozprávača do detstva.

Vylepšite zákaznícku skúsenosť

Príjemné vône robia prostredie príťažlivejším, vďaka čomu sa zákazníci cítia pohodlnejšie a zostávajú dlhšie. Vôňa v miestnosti určuje celkovú atmosféru a zlepšuje zákaznícky zážitok. Príjemná vôňa môže viesť k vyššej spokojnosti zákazníkov a môže mať pozitívny vplyv na nákupné správanie.

A salesperson handing a bag to a shopper
bottom of page