top of page

Aroma marketing pre obchody a obchodné centrá: využite strategicky vôňu pre váš priestor a prepojte sa so zákazníkom na hlbšej úrovni či zlepšite vnímanie značky.

Vône pre firmy
Spravte z nakupovania skutočný zážitok

Vytvorte nezabudnuteľný prvý dojem

LA NOTA

Nezastupiteľná úloha vône v zážitku z vašich obchodných priestorov

Aroma marketing v obchodoch a nákupných centrách revolucionizuje maloobchodné prostredie. Toto strategické využitie vône ovplyvňuje správanie zákazníka na hlbokej emocionálnej úrovni. Nielen že vôňa stimuluje čuchový systém, ale tiež obohacuje skúsenosti nakupujúceho, vytvára emocionálne spojenia a zanecháva na zákazníkoch nezmazateľnú stopu.

Príjemná vôňa môže premeniť maloobchodné prostredie a vytvoriť jedinečnú atmosféru, ktorá láka zákazníkov. Sila vône v maloobchodnom prostredí má hmatateľný vplyv na nákupný zámer, trvanie pobytu zákazníka, zvýšenie skóre spokojnosti zákazníka a celkové skóre spokojnosti zákazníka.

Sila vône či aroma marketing v maloobchodnom prostredí má hmatateľný vplyv na nákupný zámer, trvanie pobytu zákazníka, zvýšenie spokojnosti zákazníka a môže pozitívne ovplyvniť i tržby. Originálny aroma marketing ovplyvňuje správanie spotrebiteľa, pretože väčšina nákupných rozhodnutí je mimo logiky - odohrávajú sa na emocionálnej úrovni,  - vedecky je dokázané, že aroma marketing: 

Prečo využívajú luxusné, úspešné značky a obchodné centrá aroma marketing?

zvyšuje zapamätateľnosť značky

zlepšuje duševnú pohodu zákazníkov aj personálu

naväzuje hlbšie puto s návštevníkom

zlepšuje image značky

zvyšuje čas strávený v obchode

zvyšuje obľúbenosť a tendenciu zákazníka k návratu

Aróma marketing v obchode pozitívne ovplyvňuje čas strávený v obchode a rovnako zvyšuje zámer "nakúpiť" práve u vás.

Kľúčové výhody aroma marketingu pre obchody

Predĺžte čas návštevy zákazníkov

Keď zákazníci vstúpia do voňavého obchodu sú prirodzene naklonení pretrvávaniu v takomto priestore. Predĺžený pobyt poskytuje dostatok príležitostí na objavovanie produktov a vyvrcholenie nákupom, čím sa zvyšuje predaj v maloobchode. Z výskumov vyplvýva, že vo voňavom priestore sa zákazníci zdržia 2x dlhšie ako tam, kde vôňa nie je.

Charakteristická vôňa vašej priestoru zvýši rozpoznávanie značky. Tým sa hlbšie prepájate so zákazníkom a vytvárate s ním trvalejšie puto, ktoré sa odrazí v častejších návštevách či zvýšených tržbách.

Posilnite identitu značky a zvýšte vernosť zákazníka

Príjemný zážitok z nakupovania zvýraznený charkteristickou vôňou môže zvýšiť spojenie so značkou, čo vedie k zvýšenej spokojnosti zákazníkov a prehĺbeniu lojality k značke. Tento prístup je obzvlášť účinný pre podniky nachádzajúce sa v živých nákupných oblastiach alebo nákupných centrách, kde je nanajvýš dôležité oddeliť sa od konkurentov.

Zlepšite spokojnosť a prilákajte nových zákazníkov

Šírenie podmanivej vône v obchode môže prilákať zákazníkov a stimulovať ich čuchový systém, čo pozitívne ovplyvňuje ich spotrebiteľské správanie. Podľa výskumov viac ako 90% nákupných rozhodnutní robíme podvedome, teda na základe emócií. Vôňa dokázateľne vplýva na emócie, preto je kľúčom do podvedomia zákazníka. 

Zvýšte nákupný zámer

Očarte zákazníka vôňou, vďaka čomu si vytvorí puto s vašou značkou.

Naše najlepšie vône pre obchody a nákupné centrá

Vône špeciálne vybrané pre maloobchod sú navrhnuté tak, aby vytvorili luxusnú a príjemnú atmosféru. Tieto vône zohrávajú kľúčovú úlohu pri zlepšovaní zážitkou ako zamestnancov tak návštevníkov tým, že neutralizujú nepríjemné pachy a podporujú pozitívny a uvoľnený pocit v priestore.

Atelier 77

Odhaľte svoju vnútornú zmyselnosť a nechajte sa očariť touto luxusnou a rafinovanou zmesou ylang-ylang, ambry a vanilky.

Black Tea

Božská infúzia čierneho čaju, okvetných lístkov ruží, kvetov jazmínu a povzbudzujúcich citrusov, ktoré potešia všetky zmysly.

Grasse Garden

Kvitnúca záhrada v Grasse uprostred sezóny, kde vás objímu svieže cistrusy, kvetinové tóny postavené na santalovom dreve a jemnom pižme.

Belverde

Svieža a iskrivá vôňa so základom jantáru vás pokryje akoby letným ránom, keď je tráva ešte svieža a vlhká.

Kde všade môžete využiť aróma marketing v maloobchode?

  • Vstup, ktorý je pre zákazníkov úvodným dotykovým bodom, by mal vyžarovať príjemnú a nezabudnuteľnú auru. Uistite sa, že vaše maloobchodné prostredie je doplnené sviežou jemnou vôňou, ktorá víta patrónov a pripravuje pôdu pre príjemný zážitok z nakupovania.

  • Skúšacie kabínky, intímne priestory rozhodovania, by mali vyžarovať pohodlie. Jemná, upokojujúca vôňa môže podporiť útulné a príjemné prostredie, ktoré núti zákazníkov k pozitívnym rozhodnutiam o kúpe.

     

    Dámske a pánske oddelenie s vôňami namieru rezonujú s cieľovým publikom každého z obchodných domov. Dámska časť môže ťažiť z jemných kvetinových tónov, zatiaľ čo oblasť mužov by mohla byť vhodnejšia pre robustné drevité arómy.

  • Pre tieto dynamické sekcie sa rozhodnite pre živé vône, ktoré odrážajú charakter výrobkov. Vonné oleje naplnené citrusmi, zeleným čajom alebo mätou môžu vytvoriť živú a stimulujúcu atmosféru, ktoré podporí takéto produkty.

  • V tejto časti vyberte vôňu, ktorá prepravuje zákazníkov na pláže so slnkom či do pokojných bazénov. Zmes morského vánku, tropických kvetín a vône kokosu môže vyvolať dokonalú letnú atmosféru, pripomínajúcu opalovací krém, či svieži vánok.

  • Počas špeciálnych sezón môžete vytvoriť prostredie s vôňu s tejto udalosti. Napríklad počas Vianoc môžu arómy borovice, klinčeka a škorice vyvolať vrúcnu, slávnostnú náladu a potenciálne zvýšiť predaj. Vianoce však nie sú jedinou tematikou, kludne tak môžete použiť rôzne vône na každú sezónu ako jar, jeseň, zima, leto, Veľká noc, začiatok školského roka a pod.

  • V prípade dočasných obchodíkov môže aróma marketing zmeniť hru. Využite nápadné, jedinečné vône na mieru, ktoré sú v súlade s konceptom obchodu, aby ste zanechali trvalý dojem a zabezpečili, že zákazníci budú priťahovaní aby sa k vám vrátili.

  • Aróma marketing v predajni môže byť tiež strategicky využívaný maloobchodnými a módnymi značkami na vedenie zákazníka v rámci obchodu. Rôzne vône v rôznych sekciách môžu zákazníkov previesť vybranou cestou, vďaka čomu bude ich zážitok z nakupovania pohlcujúci. Strávia tak v vo vašom priestore oveľa viac času.

7 ročná záruka na všetky 

Aplikujte len profesionálne a originálne riešenia aroma marketingu pre váš obchod

Naše systémy využívajú pokročilé technológie, ako je technológia mikrodifúzie / nebulizácie vône, na rovnomerné a efektívne rozptýlenie vôní na veľké plochy bez toho, aby sa vône stali silnými alebo rušivými. 

Najčastejšie otázky zákazníkov

  • Aróma marketing v kamenných predajniach je jemným aspektom zmyslového marketingu, ktorý využíva silu vône na zlepšenie maloobchodného zážitku, prilákanie zákazníkov a zvýšenie predaja. Vzhľadom na to, že značnú časť našich emócií ovplyvňuje to, čo cítime, vôňa zohráva pri formovaní pocitov a správania kľúčovú úlohu. Rozptýlenie špecifických vôní v maloobchodných prostrediach pomáha vytvoriť trvalé spomienky zákazníka a umocniť celkovú zákaznícku skúsenosť so snačkou, službami, či produktom.

  • Výber správnej vône pre váš maloobchodný priestor závisí od rôznych faktorov vrátane identity vašej značky, produktov, ktoré ponúkate, a vášho cieľového publika. Je kľúčové vybrať si vôňu, ktorá hladko ladí s vašou značkou a rezonuje s vašimi zákazníkmi.

     

    Napríklad, ak máte vo svojom obchode kaviarenskú časť, a chcete podporiť predaj kávy či zákuskov, môže vám pomôcť vôňa čerstvo upečeného chleba alebo vôňa čerstvo mletej kávy.

  • Ambientná vôňa rozširuje zážitok z nakupovania vytvorením špecifickej atmosféry, ktorú zákazníci spájajú s vaším obchodom. Táto zmyslová stratégia môže posilniť identitu značky a zabezpečiť, aby zákazníci mali pozitívny vzťah k vášmu obchodu, čo vedie k zvýšenej spokojnosti a lojalite zákazníkov pri zvyšovaní predaja v maloobchode.

  • Aróma marketing, často nazývaný aróma branding, funguje tak, že vytvára vôňu, ktorá posilňuje značku alebo produkt. Táto vôňa sa potom šíri v prostredí, kde je značka alebo produkt prezentovaný, napríklad v obchode. Cieľom je vytvoriť emocionálne puto so spotrebiteľmi a podporiť pozitívnu skúsenosť, ktorú spotrebitelia spájajú so značkou alebo produktom. To môže vyvrcholiť zvýšeným uznaním značky a zlepšiť spokojnosť a lojalitu zákazníkov. Viac o aróma marketingu

  • Neexistuje univerzálna odpoveď. Ideálna vôňa sa líši v závislosti od produktu a kontextu. Je nevyhnutné, aby zvolená vôňa doplnila značku a ponúkané produkty. Spolupráca s LA NOTA môže pomôcť prispôsobiť vônu na mieru vašej firme. Kontaktujte nás pre výber správnej vône.

  • Rozptýlenie vône môže zvýšiť príjmy zlepšením nákupného zámeru, predĺžením doby zotrvania v obchode, zdokonalením zákazníckeho zážitku a prilákaním nových patrónov. Výskum naznačuje, že voňavé maloobchodné prostredie povzbudzuje zákazníkov, aby vydržali, skúmali viac produktov a uskutočňovali viac nákupov. Dôsledne voňavý obchod môže navyše povzbudiť zákazníkov dojem, aby vnímal značku aj inými zmyslami, čo z dlhodobého hľadiska vedie k zvýšeniu lojality zákazníkov a opakovaným nákupom.

  • Absolútne. Aróma marketing môže slúžiť ako maják pre nových zákazníkov. Odlišná a podmanivá vôňa môže vyvolať zvedavosť a pritiahnuť spotrebiteľov do obchodu. Táto stratégia je obzvlášť silná vo vysoko konkurenčnom prostredí či rušných nákupných centrách, kde je nevyhnutné vyniknúť. Je to neoceniteľný nástroj pre maloobchodníkov, ktorí hľadajú inovatívne cesty na rozlíšenie svojho obchodu a zaujatie svojej klientely.

Objavte vysokokvalitné vône z Grasse.

Kolekcia vôní pre vaše obchodné priestory

bottom of page