Žiadna forma marketingu neexistuje tak dlho, ako majú ľudia na svete nosy. Vôňa sa používala počas celej zaznamenanej histórie a takmer každá staroveká kultúra známa súčasnej civilizácii používala vôňu, čo z nej pravdepodobne robí najstarší spôsob, ako ľudia vnímajú okolitý svet.
Podľa známeho Inštitútu pre vôňu je priemerný človek schopný rozpoznať približne 10-tisíc rôznych pachov. „Sila vône býva zbytočne podceňovaná. A pritom málokto si uvedomuje, že človek sa v priemere denne nadýchne až 20 000-krát. Z hľadiska marketingu vôní to znamená 20-tisíc príležitostí na prezentáciu produktu. Naši klienti na vlastnej koži zistili, že originálny aróma marketing dokáže zvýšiť spotrebiteľské výdavky, prilákať nových zákazníkov a vytvorí nezabudnuteľné zážitky“, vysvetľuje Marián Hrčka, CEO našej spoločnosti LA NOTA.
Príklady marketingu vôní v praxi
Začlenenie marketingu vôní, aróma marketingu alebo scent marketingu do akéhokoľvek typu podnikania, sľubuje bezprostredné zlepšenie prostredia a v konečnom dôsledku aj návratnosť investícií. Za posledné desaťročie bol marketing vôní považovaný za jeden z desiatich najúspešnejších obchodných trendov, ktoré treba sledovať. Skúsenosť s použitím vône preukazuje aj nemecká štúdia uvádzajúca, že sektory v hobby marketoch prevoňané čerstvo pokosenou trávou pritiahli viac zákazníkov, ako tie bez vône. Zároveň, zamestnanci vo voňavých oddeleniach pôsobili na spotrebiteľov skúsenejší a odbornejší ako tí, čo pracovali v „nevoňavých“ zónach. Vo Švédsku zasa použili vôňu šampónu v oddelení prípravkov na umývanie vlasov, čo zvýšilo predaj v tejto zóne o takmer 37 percent a celkový predaj šampónov stúpol o 27 percent.
Špecifickú vôňu využíva napríklad Disney World na Floride, kde v Epcot Theme Park všade cítiť vôňu čerstvo upečených čokoládových sušienok. Podobne pôsobí na svojich klientov aj letecká spoločnosť Singapore Airlines. Ich patentovanú vôňu Stefan Floridian Waters cítiť v každom lietadle tejto spoločnosti, používa ju personál na palube a sú ňou prevoňané aj teplé uteráky používané počas letu.
V podnikaní aj v živote je dôležitý nielen prvý dojem ale aj posledný dojem
Napríklad produkty Apple, z ktorých všetky majú rovnakú vôňu. To sa premieta do faktu, že všetky produkty tejto spoločnosti budú vyvolávať rovnaký reťazec spomienok. Aróma marketing sa tak stáva strategickým využitím vône s cieľom ovplyvniť správanie zákazníka. „V LA NOTA rozumieme, že pri kontakte so zákazníkom je dôležitý nielen prvý dojem, ale aj ten posledný, ktorý je dlhotrvajúci,“ dopĺňa Marián Hrčka. Správna vôňa urobí vašu značku, priestor, kanceláriu nezabudnuteľnou tým, že pomocou vône vtlačí príjemnú spomienku, ktorá je spojená s vaším produktom alebo službami.
Prečo je dôležité používať originálne vône pre firmu od LA NOTA ?
Naše vône sú vyrobené z čistých a hypoalergénnych molekúl vo francúzskom meste Grasse, ktoré spĺňajú najnovšie európske predpisy a certifikáty IFRA, CLP a REACH. Ako jediný na trhu dodávame inovatívne a vysoko kvalitné difuzéry so 7-ročnou zárukou. Tieto vysoko kvalitné aróma difuzéry LA NOTA, navrhnuté a vyrobené v Holandsku, kombinujú funkčnosť, dizajn a jednoduchosť použitia a sú navrhnuté tak, aby sa stali dizajnovým kúskom každého prostredia.
Ak máte otázky ako zaviesť aróma marketing vo vašej prevádzke, kancelárii, hoteli, obchode, kdekoľvek, môžete nás kontaktovať na adrese info@lanota.sk
Commenti