Vôňa obchádza logické centrá mozgu a vplýva priamo na ľudské emócie a to ako sa cítime. Ak vytvoríte v obchode, nákupnom centre, showroome „dobrý pocit“, zákazník si ho automaticky spojí s vašim produktom, značkou, službou.
Príjemné prostredie dotvára aj príjemná vôňa, ktorá môže pomôcť udržať kupujúceho v obchode, dokonca má schopnosť zvýšiť interakciu medzi zákazníkom a obsluhujúcim personálom. Štúdia spoločnosti Samsung preukázala, v prevoňanom priestore zotrvajú klienti o 26 % viac času a navštívia až trojnásobne viac predajných sekcií.
Čuch je najviac podceňovaný zmysel a efektívny nástroj v marketingu. Ľudský čuch a emócie sú neoddeliteľne spojené vďaka jedinečnej ceste, ktorou molekuly vône prechádzajú v našom mozgu. Keď vdychujeme vôňu, tieto molekuly sa dostanú priamo do limbického systému, centra kontroly emócií. Na rozdiel od iných zmyslov, má čuch priamu linku k emocionálnym a pamäťovým centrám mozgu. Amygdala, súčasť tohto systému, hrá ústrednú úlohu pri spájaní vôní so špecifickými emóciami a spomienkami. Výsledkom je, že vône môžu vyvolať silné emocionálne reakcie a preniesť nás späť do dávno zabudnutých momentov s úžasnou jasnosťou. Či už je to vôňa čerstvo upečeného chleba, ktorá vyvoláva spomienky na dom starej mamy, alebo vôňa levandule navodzujúca upokojujúce pocity. Vône pripomínania sú veľmi silné a emotívne. V porovnaní s inými zmyslami má podceňovaný čuch osobitný vplyv na naše emocionálne životy a celkovú pohodu. Stručne povedané, vôňa je oveľa viac ako len zmyslový zážitok; je to hlboká emocionálna cesta.
V roku 2003 usklutočnili štúdiu Lindstrom a Kotler, kde zistili, že 84 % zákazníkov s väčšou pravdepodobnosťou kúpilo pár topánok (alebo sa im aspoň páčilo), keď boli vystavené vo voňavej miestnosti. Tá istá štúdia odhalila, že mnohí z účastníkov priznali, že by boli ochotní zaplatiť o 10-15 % viac za produkt, ktorý pekne vonia.
Štúdia z USA naznačuje, že zavedenie sladkej citrusovej arómy v maloobchodnom prostredí takmer zdvojnásobilo priemerné celkové nákupy z 55 dolárov na 90 dolárov na jedného zákazníka
V LA NOTA rozumie, že pri kontakte so zákazníkom je dôležitý nielen prvý dojem, ale aj ten posledný, ktorý je dlhotrvajúci. Použitie tej správnej vône výrazne podporuje vznik prostredia, kde sa zákazníci cítia uvoľnení, pohodlne, no zároveň plní energie a elánu, čo dokazujú aj viaceré výskumy. V takýchto priestoroch ľudia jednoduchšie, priam prirodzene, prijímajú nákupné rozhodnutia.
コメント