Vo svete, kde je značka všetkým, je marketing vôní kľúčovým pilierom pri rozvoji úspešnej identity značky. Vytváranie nezabudnuteľných zážitkov a emocionálnych spojení so spotrebiteľmi je rozhodujúce pre získanie spotrebiteľských výdavkov a dlhodobú lojalitu k značke.
Čuch je najsilnejší a najemocionálnejší zo všetkých zmyslov. Používaním vôní sa značky dokážu spojiť so spotrebiteľmi na hlbšej emocionálnej úrovni, výsledkom čoho je nezabudnuteľnejší zážitok. Výber správnej vône je kľúčový. V LA NOTA si na výbere správnej vône pre vašu firmu dávame mimoroiadne záležať. Správna vôňa môže prilákať nových zákazníkov, zvýšiť predaj, zvýšiť vnímanie hodnoty a rozšíriť povedomie o značke a spokojnosť zákazníkov. Ako to funguje v praxi ? Poradenská firma Equal strategy predstavila čínskym nakupujúcim americkú značku obuvi New Balance prostredníctvom senzorického zážitku z obchodu. Na vyjadrenie dedičstva a remeselnej zručnosti značky bola použitá nostalgická vôňa dreva a kože. Nakupujúci minuli dvakrát toľko peňazí v porovnaní s podobne veľkými obchodmi inde, pretože atmosféra ich nútila zdržiavať sa. Čím dlhšie zostáva zákazník v obchode, tým viac míňa.
„75 % emócií, ktoré denne vytvárame, je ovplyvnených čuchom. Okrem zraku je to najdôležitejší zmysel, ktorý máme.“ Martin Lindstrom, Brand Sense: Ako vybudovať silné značky prostredníctvom dotyku, chuti, čuchu, zraku a zvuku.
Ako veľmi účinnú stratégiu už dlhodobo používajú vlastnú vôňu luxusné značky. Príkladom je Fendi, ktorí stavili na tóny semišu, pačuli, kože a talianskeho kosatca. Aj vôňou tak poukazujú na svoje korene a odkaz značky. Už pri prvom kroku v predajni sa okamžite prepojíte so značkou a jej históriou. Svoju vôňu ako podpis môže mať každá značka a aj takýmto spôsobom budovať imidž na úplne inej úrovni. Na úrovni, kde si ju zákazník zapamätá, keďže vôňa je priamo spojená s ľudskou pamäťou.
Ako prebieha výber správnej vône pre firmy v LA NOTA ?
Naši špecialisti navštívia vašu firmu, kanceláriu, obchod, priestory, prevádzku alebo miesto, kde bude použitý naše originálne aróma marketingové riešenie.
Po dôkladnej kontrole priestoru vám pripravíme návrh maximálne troch vôňí, ktoré sú vhodné pre Váš priestor. Vôňu vyberáme aby zapadala do celkovej marketingovej stratégie vášho podnikania a podčiarkla špecifiká vášho priestoru alebo podnikania.
Rozlišujeme vôňe brandové a vôňe neutralizačné, ktoré eliminujú nežiadúce pachy. V prípade potreby kombinujeme tieto dva typy vôňí. Proces výberu vôňe je vždy vysoko individuálny.
Špecifická vôňa sa tak stane súčasťou identity značky, vášho priestoru, kancelárie, office, firmy čo pomáha vašim klientom vytvárať silné a trvalé spojenie. Originálny aróma marketing alebo scent marketing LA NOTA nefunguje len ako výborný nástroj pre udržanie už existujúcich zákazníkov, správna vôňa priťahuje aj novú klientelu. Vhodné umiestnenie nášho CLUB aróma difúzora, napríklad pri vchode do prevádzky, dokáže upútať pozornosť okoloidúcich. Vôňa vinúca sa spoza vchodu môže zvýšiť zvedavosť potencionálnych zákazníkov na podprahovej či podvedomej úrovni. A to môže byť ten správny moment, pre ktorý sa rozhodnú prekročiť prah obchodu. Jedným za najpraktickejších využití nášho originálneho aróma marketingu je eliminácia nežiaducich pachov. Pre našich zákazníkov dodávame vône z francúzskeho Grasse, ktoré dokážu účinne neutralizovať napríklad pach cigaretového dymu, zatuchnuté priestory, dezinfekčné prostriedky či zápach na toaletách. Niekedy sú to aj samotné tovary alebo proces ich produkcie, ktorých pach nemusí byť vnímaný pozitívne. Riešením je technológia aróma marketingu. Prináša jednoznačné benefity, pretože ľudia sa celkovo cítia dobre v príjemne voňavých priestoroch, radi tam trávia čas a v neposlednom bode aj jednoduchšie prijímajú nákupné rozhodnutia.
Dobrou správou na záver je, že originálny aróma marketing alebo scent marketing LA NOTA je dostupný absolútne všetkým značkám a spojiť nakupovanie so skutočným zážitkom už nie je výsadou len luxusných značiek. Zaujíma vás aká vôňa sa hodí pre vašu firmu ? Napíšte nám na info@lanota.sk
Comentarios