Prezentáciu nových prístupov a technologické novinky v oblasti reklamy si poslednú júnovú stredu mohli na vlastnej koži zažiť návštevníci jedinečnej šou SORRYWECAN EXHIBIZZ v Bratislave. Výnimočnou pridanou hodnotou na evente bol aj náš scent marketing alebo originálny aróma marketing od LA NOTA, ktorý tento špeciálny zážitok ešte viac umocnil.
„Podujatie SORRYWECAN EXHIBIZZ bol ukážkou miestneho talentu, ale aj nového prístupu k technológiám a umelej inteligencie. Ukážkou toho, čo je v umení a reklame možné, keď sa človek technológií nebojí,“ vysvetlila Sara Fickerova, brand director štúdia SORRYWECAN. Slováci ukázali ako sa robí reklama svetových rozmerov prostredníctvom inštalácii, ktoré môžu konkurovať svetovým centrám ako je Londýn alebo New York. Budúcnosť reklamy mladí umelci, vývojári a kreatívci vnímajú ako stále viac personalizovanú, imersívnu a teda efektívnejšiu a to vďaka prístupu k novým technológiám ako je napríklad AI. Jednoduchšie povedané, Reklama bude čoskoro nerozoznateľná od skutočnosti. To si mohli vyskúšať aj prítomní hostia napríklad počas rozhovoru s avatarom, prechádzkou medzi pieskovými dunami alebo pri inštalácii od svetovo uznávaného floristu Roberta Bartolena.
Ako vôňa pomohla urobiť event nezabudnuteľným ?
Spojenie štúdia SORRYWECAN s LA NOTA, bola čerešničkou na torte na evente, pretože návštevníci mohli úžasnú atmosféru v petržalskom paneláku doslova dýchať. Hoci sa v súčasnosti firmy snažia zaujať svojich zákazníkov primárne audiovizuálne, cielenie na čuch a vôňa naberá stále na intenzite. Veď až 95 percent nákupných rozhodnutí vzniká na základe určitej emócie. A je to práve čuch, ktorý je priamo prepojený s centrami mozgu zodpovednými za emócie a pamäť. Všetky ostatné zmyslové systémy musia prejsť dlhú cestu, kým sa informáciu prenesie do mozgu. Jednoducho povedané, ak niečo pekne vonia, rácio ide bokom.
Čuch je v marketingu pritom stále podceňovaný, hoci vplýva až na 75 percent ľudských emócií, pričom ľudský mozog si prostredníctvom určitej vône či zápachu zapamätá až 35 percent informácií. Spojenie marketingu s vôňou je tak pochopiteľné a podľa viacerých výskumov aj účinné. Dôležitosť tohto nástroja si uvedomujú aj v štúdiu SORRYWECAN. „Pridané arómy umožnili našim hosťom plne sa ponoriť do nami vytvorených prostredí, čím sa stal zážitok nezabudnuteľným. Spolupráca s LA NOTA bola naša prvá skúsenosť s aróma marketingom. Ich odborné znalosti a skvelý produkt zohrali kľúčovú úlohu pri vytváraní imersívnych prostredí pre našich hostí a obohatili ich zážitok spojením všetkých zmyslov,“ vyzdvihla dôležitosť zapojenia čuchu návštevníkov Sára Fickerová brand director štúdia SORRYWECAN.
コメント